mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüri | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 19. Yüzyılın sonları/ Bustle dönemi | Watching films; Portrait of a Woman, Moulin RougeChapter 9, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177213 |
2 | La Belle Epoque “Güzel Dönem” | Chapter 9, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177213 |
3 | Orientalizm ve Zenginlik | Chapter 9, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177213 |
4 | Caz Çağı ve Cinsiyet Rollerinin Sorgulanması | Watching the film; Great Gatsby , Chanel Chapter 9, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177213 |
5 | İki Savaş Arasında / Feminen duruş | Chapter 9, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.177213 |
6 | II. Dünya Savaşı / Üniforma giysiler | Chapter 10, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252292 |
7 | Savaş sonrası ortam & Yeni Görünüm | Chapter 10, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252292Watching films; Funny Face , Breakfast in Tiffany |
8 | Vize | |
9 | Uzay Çağı ve Sokak Modası | Chapter 10, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252292Watching the film; Factory Girl, Space Odyssey 2001, Barbarella |
10 | Gerçeklik Acıtır: Modanın Devinimi | Chapter 10, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252292Watching the film; Sid and Nancy |
11 | Tüketici Çağı: Başarı için Giyinmek | Watching the film; American JigoloChapter 10, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252292 |
12 | Altkültür çalışması sunumları | |
13 | Bilgi Çağı | Watching films; Matrix, Minority Report Chapter 10, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252292 |
14 | Milenyum Modası | Chapter 10, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252292 |
15 | Final | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda Aşağıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumları, müze ziyaretleri, filmler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Concise History of Costume and Fashion by James Laver History of 20th Century Fashion by Elizabeth Ewing A Survey of Historic Costume by Phyllis Tortora and Keith Eubank A Century of Fashion by Francois BaudotFashion Today by Collin Mc Dowell Icons of Fashion by Gerda Buxhaum Street Style by Ted Polhemus A History of Fashion by Gertrud Lehnert Periodicals : Vogue, Elle , ID , Kult , Face , Fashion Theory, Surface, Wall Paper, Trendsetter, Band |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 15 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 1 | |
Arazi Çalışması | 1 | 8 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 3 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest